De eerste twee dagen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eva Schoeman - WaarBenJij.nu De eerste twee dagen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eva Schoeman - WaarBenJij.nu

De eerste twee dagen

Blijf op de hoogte en volg Eva

23 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!
Hierbij mijn eerste bericht vanuit Australië, waar ik nu ongeveer 2 dagen zit. Het verhaal begint op Schiphol waar ik bij de bagage drop-off te horen kreeg dat mijn bagage te zwaar was. Ik werd doorverwezen naar een balie waar ik mijn bagage moest droppen. Hier bleek echter dat ik maar 1 koffer mee mocht nemen in plaats van meerdere zoals in de voorwaarden van Etihad Airways stond. Ik snap nog steeds niet hoe dit kan, want ik weet zeker dat er stond dat het er meerdere mochten zijn. Mijn grootste koffer was inmiddels al uit het zicht verdwenen waardoor ik ook niks meer van de kleine koffer in de grote kon stoppen. Met het afscheid in het vooruitzicht was dit toch wel even de druppel. Een paar tranen verder bleek het toch ineens mogelijk te zijn om mijn tweede koffer mee te nemen zonder daarvoor te hoeven betalen. Als ik problemen op de terugweg krijg hiermee weet ik wat ik moet doen ;) De eerste vlucht duurde zo’n 6 uur waarna we een 2 uur durende tussenstop hebben gemaakt in Abu Dabi. En toen de laatste en langste vlucht, 13 uur in het vliegtuig. Uiteindelijk is de reis me heel erg mee gevallen, vooral tijdens de eerste vlucht ging de tijd snel voorbij. Een persoonlijk tv schermpje doet wonderen. Toen we eenmaal in Melbourne waren geland moesten we nog wat spullen aangeven en op onze koffers wachten. Op het vliegveld stonden studenten op ons te wachten die ervoor zorgden dat er een chauffeur zou komen om ons en wat anderen op te halen. Heel goed geregeld allemaal. De chauffeur zou ook twee jongens uit Ecuador meenemen en daar hebben we nog een tijdje mee gepraat.

De plek waar ik woon is heel erg leuk en knus. Er staan allemaal huisjes waar studenten op de boven en beneden verdiepingen wonen en iedereen loopt bij elkaar naar binnen. Er zitten mensen uit heel veel verschillende landen zoals Amerika, Canada, Frankrijk, Ecuador, Marokko, Singapore en natuurlijk Nederland. Op dit moment zit ik samen met Meeke en een Canadees meisje in het huis. Twee andere meisjes zijn nog niet aangekomen. De kamer die ik heb gekregen viel een klein beetje tegen, aangezien alle andere kamers ongeveer twee keer zo groot zijn. Ik heb dit al tegen de beheerder gezegd, maar hier is helaas niets aan te doen aangezien alles vol zit. Ik heb in ieder geval al allerlei foto’s opgehangen om het een beetje gezellig te maken. Een minpuntje aan de plek hier is de afstand tot de supermarkt. Lopend kost dit namelijk ongeveer een uur. Op de eerste dag zijn Meeke en ik de buurt een beetje gaan verkennen om wat boodschappen te halen en een Myki card (OV kaart). Volgens Google Maps zou er op 1 kilometer afstand een minimarket zijn, maar die lijkt toch niet te bestaan. Tijdens onze zoektocht naar de minimarket zijn we verkeerd gelopen, waardoor we uiteindelijk nog maar 10 minuten van de grote supermarkt afzaten. Aangezien we toen toch al zo ver hadden gelopen en zo dichtbij waren besloten we er toch maar heen te lopen. Hier was een Aldi hebben zo veel mogelijk ingeslagen. Helaas moesten we vervolgens met een rugzak van 9 kilo (14 kilo voor Meeke) en een plastic tas een uur terug lopen naar ons huis. Opnieuw waren we min of meer verdwaald en hebben we een alternatieve route genomen door een beekje over te steken. Aan de overkant stond echter een bord met ‘do not cross the creek at this point’. Oeps. Het was in het begin wel even wennen met het links rijden van de auto's. Bij het oversteken moet je dus goed opletten om naar de andere kant te kijken om niet overreden te worden. Gelukkig wen je hier snel genoeg aan. Binnenkort ga ik proberen een fiets te regelen, want steeds lopend naar de supermarkt gaan is niet te doen. Die middag hebben we even een rondje op de campus gelopen. Vanaf het International House naar het gebouw waar ik zit is ongeveer 5 minuten lopen, ideaal dus. Vanwege de bewolking en het ‘’koudere’’ weer (19 graden) hadden we ons niet ingesmeerd. Niet heel erg slim, want ’s Avonds bleken mijn wangen toch een beetje verbrand te zijn ondanks de bewolking. ‘s Avonds zijn we met een stuk of 10 mensen hier uit het International House naar een festival in Melbourne gegaan, White Night. Het kost ongeveer een uur met de tram om in het centrum van Melbourne te komen. In de stad waren gisteren allerlei lichten op de gebouwen geprojecteerd en muziek in de straten, heel leuk om te zien. Het was echt heel erg druk, maar wel heel leuk om dit mee te maken aangezien het maar 1x per jaar is Op de terugweg helaas weer de weg kwijt geraakt, aangezien alles hier op elkaar lijkt. Vanmiddag hebben we met een groep bij het zwembad gezeten en verder niet heel veel gedaan. Vervolgens samen gegeten met 2 Amerikaanse meisjes en een meisje uit Ecuador, wat heel erg gezellig was. Morgenochtend vroeg vertrekken we met een bus naar de Beach Welcome Trip, de introductie van de universiteit voor internationale studenten, waar we gaan leren surfen en allerlei andere leuke dingen gaan doen. Ik heb er zin in! Jullie horen snel meer!

Ohja en voor diegene die iets naar mijn toe willen sturen (stroopwafels bijvoorbeeld) of op google streetview willen zien waar ik ongeveer zit, dit is mijn adres:

8 Uganda Street
Burwood Victoria 3125

X

  • 23 Februari 2014 - 20:40

    Josje De Bondt:

    Hoi Eva,
    van Oma Dea hoorde ik vanochtend in de kerk dat je veilig in Australië bent aangekomen. Geweldig voor je.
    Je hebt ook een leuk reisverslag gemaakt, goed dat je dat doet. Ook voor de achterblijvers heel leuk om te lezen.

    Groeten uit Ede

    van Josje van Soest-de Bondt

  • 02 Maart 2014 - 11:49

    Dea Schoeman:

    Hoi eva leuk om alles hier in Ned. Mee te maken ik ben er heel druk mee. Mooi de foto's net of wij ook in Australië zijn. Geniet er maar van .je hebt een mooie fiets maar doe voorzichtig.hoop nog meer van je te horen liefs van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 21 Jan. 2014
Verslag gelezen: 641
Totaal aantal bezoekers 5330

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 14 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: