Great Ocean Road! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eva Schoeman - WaarBenJij.nu Great Ocean Road! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eva Schoeman - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road!

Blijf op de hoogte en volg Eva

16 April 2014 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal,

Inmiddels is het alweer de zesde collegeweek en heb ik het schrijven van dit verslag 2 weken uitgesteld haha. Aan het einde van deze week begint de semester break alweer, wat betekent dat we al halverwege het semester zijn. Tijdens onze break gaan we een reis van 10 dagen gaan maken langs een gedeelte van de Oostkust! Hier heb ik echt heel erg veel zin in! Dit reisverslag gaat alleen over een ander tripje wat we gemaakt hebben: namelijk de Great Ocean Road. Het weekend van 28-30 maart hebben we dat gedaan en we hadden echt heel erg veel geluk met het weer. In eerst instantie zouden we met zijn vieren een auto huren (Meeke, Meghan, Claudia en ik) Dit zijn dezelfde meiden waarmee ik naar Tasmanië ben geweest. Later bleek dat vier jongens uit het international house ook datzelfde weekend wilden gaan, dus waarom dan niet samen? ;) Het plan om op tijd te vertrekken lukte niet helemaal aangezien Meghan en Meeke verdwaald raakten tijdens de zoektocht naar het verhuurbedrijf. Ze waren al om half 8 ’s ochtends vertrokken, maar we konden uiteindelijk pas om 1uur/half 2 konden vertrekken haha. De auto die we gehuurd hadden was erg oud en kraakte aan alle kanten, maar hij deed het prima en heeft het het hele weekend met ons volgehouden.

Vanuit Melbourne is het ongeveer 1,5/2 uur rijden tot het begin van de Great Ocean Road, namelijk Torquay. Dit was ook gelijk onze eerste stop. Vrijdagavond zouden we in Apollo Bay slapen, aangezien we daar al een hostel hadden geboekt. Doordat we wat later vertrokken waren dan gepland konden we op vrijdag niet te vaak stoppen. Het wordt namelijk afgeraden om in het donker op de Great Ocean Road te rijden, vanwege de vele dieren die de weg oversteken. Al met al hebben we nog aardig wat stops gemaakt om van het uitzicht te genieten, wat echt super was! En het laatste deel voor Apollo Bay was mijn beurt om achter het stuur te kruipen. Het belangrijkste is dat je niet te ver naar links moet gaan rijden, waar je al snel naar neigt. Gelukkig hadden we een automaat gehuurd, waardoor we ons voor de verandering eens niet druk hoefden te maken over de koppeling. Ik mocht gelijk op een stuk rijden met enorm veel bochten en smalle weghelften, haha dus mijn rij-skills werden wel op de proef gesteld. Gelukkig hadden ze stroken voor langzame voertuigen, waar ik af en toe auto’s kon laten passeren die toch wel erg zaten te drukken. En aangezien de achteruitkijkspiegel niet bruikbaar was, was dit toch wel fijn. Uiteindelijk zijn we heelhuids aangekomen in ons hostel in Apollo Bay. Het hostel was niet heel erg best vergeleken met de andere hostels die we al hadden gezien. De vrouw die het beheerde leek behoorlijk dronken en gaf ons in eerste instantie een kamer met te weinig bedden. Gelukkig hoefden we hier maar 1 nacht te slapen. Wat later kwamen ook de jongens aan in het hostel en hebben we nog wat kaartspelletjes gedaan. En toen op naar bed. De volgende ochtend wilden we namelijk bij zonsopgang bij Lake Elizabeth zijn, een meer waar vogelbekdieren gespot kunnen worden. In het donker reden we naar het meer, wat ongeveer een uur duurde. Helaas was er geen vogelbekdier te bekennen. Dit was niet zo gek achteraf gezien, want het bleek dat ze zich maar een paar minuten lieten zien (en je moet natuurlijk weten waar).

Nadat we terug waren in Apollo Bay besloten wij verder te rijden. Op weg naar Cape Otway, kwamen we langs een stuk weg waar allemaal koala’s in de bomen zaten. Hier zijn we natuurlijk even gestopt om te kijken en wat foto’s te maken. Eenmaal aangekomen in Cape Otway was daar niet zo heel veel te zien. We besloten daarom verder te rijden. Uiteindelijk zouden we die dag eindigen in Port Campbell, waar de Twelve Apostles zijn. Onderweg hebben we nog wat stops gemaakt bij o.a. Gibson steps, Thunder cave, London Arch, Razorback, The Grotto. Het hostel in Port Campbell was stukken beter dan dat in Apollo Bay, en wat als een grapje begon eindigde in met zn 9en in een 8 persoonkamer. Veel tijd om te slapen hadden we weer niet echt, aangezien we de zonsopgang graag bij de Twelve Apostles wilden zien. Wat er vooral te zien was, was enorm veel mist, wat toch ook wel weer een mooi effect gaf. De rest van de dag zijn we van Port Campbell terug gereden naar Melbourne, met een laatste stop in Geelong om daar nog gezellig met zn allen te eten. En toen was het weekend alweer voorbij. Tot nu toe zeker het beste tripje wat gemaakt hebben! Jullie zullen snel meer horen over Brisbane, Fraser Island, Whitsundays en Cairns!

x Eva

• 16 April 2014 - 09:30

Dea Schoeman:

J

• 16 April 2014 - 09:38

Hoi eva leuk dat je weer een verslag hebt gestuurd.wat heb je al veel gezien. Als je volgende week gaat doe je wel voorzichtig hè met alles. Doe geen gevaarlijke dingen. Je zult wel denken daar heb je Oma weer. Maar dat is alleen maar goed bedoeld. Je hebt het goed naar je zin hè. Niet in Australië blijven hoor. Ik wens je weer fijne dagen en veel'mooie dingen zien. Ga je met het vliegtuig daarheen? Veel liefs van Oma doei